Milejszeg Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § -ában kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § -ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
- §
E rendelet hatálya Milejszeg község illetékességi területén történő házasságkötésre, valamint a Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Hivatalánál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre, és a munkaviszonyban álló, az anyakönyvi események lebonyolításában kisegítő személyzetre kell alkalmazni.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
- §
(1)E rendelet alkalmazásában:
- Anyakönyvi esemény: házasságkötés.
- Egyéb családi esemény társadalmi megünneplése: névadó, jubiláris ünnepségek, házasságkötés megerősítése, stb.
- Hivatali helyiség: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Hivatalának 8918 Csonkahegyhát Fő utca 20. szám alatti tanácsterme.
- Hivatali munkaidő: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.
- Ügyfélfogadási idő: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott ügyfélfogadási idő.
- „1”
- Kisegítő, közreműködő személyek: az anyakönyvi események lebonyolításában az anyakönyvvezető munkáját segítő személy, aki a Hivatalnál munkaviszonyban áll.
(2) A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli házasságkötés engedélyezését, e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor. Az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségen kívüli, külső helyszínen abban az esetben történhet, amennyiben a közreműködést az anyakönyvvezető vállalja és a Hivatal pénztárába az e rendeltben megállapított díjat befizették.
„1” hatályon kívül helyezte a 7/2017. (VI.06.) önkormányzati rendelet.
(3) Az anyakönyvi esemény külső helyszínen történő megtartása iránti kérelemben feltüntetett indokok vizsgálata és a helyszín megtekintése után az aljegyző akkor ad helyt a kérelemnek, ha:
a) a helyiség méltó, alkalmas az anyakönyvi esemény megrendezésére, az ünnepélyes,
hivatalos jelleg biztosítható,
b) a személyes adatok védelme, az anyakönyv biztonsága megfelelően biztosított,
c) az anyakönyvi esemény nem tartható egyházi szertartás helyszínén,
d) az anyakönyvi esemény nem tartható fedetlen helyszínen, légi, vízi járművön, a levegőben,
a vízben, mozgó járművön,
e) külső zavaró körülmények kizártak,
f) a helyiségnek el kell különülnie a vendéglátás helyszínétől,
g) ha a kérelmezők vállalják az At. 18. § (2)-(4) bekezdésében foglaltakat és a Hivatal
pénztárába az e rendeletben megállapított díjat befizették.
(4) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő megtartásához nem kell engedély, ha a házasulók valamelyikének egészségi állapota közeli halállal fenyeget.
(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esetén az anyakönyvvezető helyszínre illetve vissza szállításáról, valamint az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvnek a házasságkötés helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos vissza szállításáról kötelesek gondoskodni.
(6) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
Anyakönyvi és egyéb családi esemény társadalmi megünneplésére irányuló esemény ideje
- §
(1) Hivatali munkaidőben történő házasságkötésre a munkaidő teljes időtartamában kerülhet sor. Házasságkötésre irányuló esemény hivatali munkaidőn túl 19.00 óráig tartható.
(2) Hivatali munkaidőben, de a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezését e rendelet 3. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre bejelentkezéskor.
(3) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő házasságkötés engedélyezését e rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(4) Anyakönyvi esemény munkanapokon hivatali munkaidőben, valamint hivatali munkaidőn kívül – „2” – pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban tartható.
(5) Egyéb családi esemény társadalmi megünneplése az anyakönyvvezető közreműködésével, amennyiben vállalja, kizárólag hivatali munkaidőn kívül – „3”– pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombaton 10 órától 18 óráig terjedő időszakban lehetséges.
„2”; „3” hatályon kívül helyezte a 7/2017. (VI.06.) önkormányzati rendelet.
Az engedélyezés szabályai
- §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl, illetve hivatali helyiségen kívül történő megtartását az aljegyző engedélyezi.
(2) Az anyakönyvi esemény minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó szertartáshoz szükséges feltételek biztosítottak, valamint megfelel a jogszabályban előírt követelményeknek és az e rendeletben foglaltaknak.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését megelőzően – amennyiben a kért helyszínen anyakönyvi esemény korábban még nem lett engedélyezve – az anyakönyvvezető köteles helyszíni szemle során meggyőződni arról, hogy a helyszín az At., továbbá az e rendeletben foglalt feltételeknek maradéktalanul megfelel. Megállapításairól köteles a Hivatal aljegyzőjét írásban tájékoztatni.
Az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó díjfizetési kötelezettség
- §
(1) Az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben díjmentes.
(2) A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 15.000,-Ft –ot kell fizetni.
(3) A hivatali munkaidőn kívül, de a hivatali helyiségben lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 10.000,-Ft, -ot kell fizetni.
(4) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 10.000,-Ft, -ot kell fizetni.
(5) Nem kell megfizetni az 5. § (2),(3),(4) bekezdésben meghatározott díjat, a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető állapota esetén.
(6) A szolgáltatási díj nem tartalmazza a terem díszítés, a zeneszolgáltatás, a pezsgő, valamint a virágok biztosítását.
(7) A jelen rendeletben meghatározott szolgáltatási díj megfizetése, a kérelem anyakönyvvezetőhöz történő benyújtásakor, de legkésőbb öt munkanapon belül a Hivatal házipénztárába való befizetéssel történik.
(8) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén, ha azt a felek legkésőbb, a kitűzött időpont előtti munkanapon az ügyfélfogadási idő végéig írásban az anyakönyvvezetőnél bejelentik, a befizetett díj 5 napon belül a befizető számára visszafizetésre kerül.
(9) Amennyiben a megrendelők a (8) bekezdésben rögzített előzetes bejelentést elmulasztják, a befizetett szolgáltatási díj nem jár vissza.
Az anyakönyvvezetőt, közreműködő személyeket megillető díjazás
- §
(1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, választása szerint, a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 12.000,-Ft díjazás illeti meg.
(2) A Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események lebonyolításában kisegítő, közreműködő személyeket eseményenként bruttó 3.000,-Ft díjazás illeti meg.
(3) Az anyakönyvvezető anyakönyvi esemény lebonyolításában végzett munkájáért választása szerinti szabadidőt a következő hónap végéig, de legkésőbb az adott év december 31-ig ki kell adni.
(4) Az anyakönyvvezető és a közreműködő személyek részére járó díjat, az anyakönyvi eseményt követő hónap utolsó napjáig ki kell fizetni.
(5) Az anyakönyvvezető a feladat ellátására tekintettel, évente egy alkalommal 30.000,-Ft összegben munkaruha juttatásban részesül. Az anyakönyvvezető az összeg felhasználásáról számlával köteles elszámolni a tárgyév december 15. napjáig.
Záró rendelkezések
- §
(1) E rendelet 2017. május 1. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti Milejszeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014. (VII. 31.) önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szabályairól és díjairól.
(2) E rendeletben meghatározott szabályokat, szolgáltatási díjakat a rendelet hatálybalépését követően bonyolított anyakönyvi események során kell alkalmazni.
Milejszeg, 2017. április 19.
Fonyadt Róbert Salamon Henrietta
polgármester aljegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2017. április 27.
Salamon Henrietta
aljegyző
- melléklete az 5/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelethez
illetékbélyeg helye
Kérelem
hivatali munkaidőn túli és hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük a házasságkötés hivatali helyiségen kívüli engedélyezését.
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
A hivatali helyiségen kívüli helyszín:
_________________(település), _____________ (közterület)______ házszám/helyrajzi szám
A 15.000,- Ft összegű díjat megfizettük.
Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha
- a) a tanúk, – és ha szükséges – a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
- b) gondoskodunk a házasságkötés méltó keretéről,
- c) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap
___________________________ __________________________
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javaslom/nem javaslom.
__________________________________
közreműködő anyakönyvvezető
*kívánt részt alá kell húzni
- melléklet az 5/2017.(IV.27.) önkormányzati rendelethez
illetékbélyeg helye
Kérelem
hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő házasságkötés engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali munkaidőn kívül történő
engedélyezését _______ év ___________ hónap ___nap _____ óra időpontra.
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
A 10.000 Ft,- összegű díjat megfizettük.
Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap
___________________________ __________________________
aláírás aláírás
Engedélyezés esetén
a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt/az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*
____________________________________
közreműködő anyakönyvvezető
*kívánt részt alá kell húzni
- melléklet az 5/2017.(IV.27.) önkormányzati rendelethez
illetékbélyeg helye
Kérelem
hivatali munkaidőben de hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötés hivatali helyiségen kívüli engedélyezését.
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
A hivatali helyiségen kívüli helyszín:
_________________(település), _____________ (közterület)______ házszám/helyrajzi szám
Az 10.000,- Ft összegű díjat megfizettük.
Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha
- a) a tanúk, – és ha szükséges – a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
- b) gondoskodunk a házasságkötés/”4” méltó keretéről,
- c) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap
___________________________ __________________________
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javaslom/nem javaslom.
__________________________________
közreműködő anyakönyvvezető
*kívánt részt alá kell húzni
„4” hatályon kívül helyezte a 7/2017. (VI.06.) önkormányzati rendelet.
A rendelet az alábbi linkre kattintva letöltődik, letöltés után megtekinthető.
About the author